12 maja 2009 – wtorek

DZIEŃ DRUGI


• Radosne powitanie dnia piosenką pt .,,Aniele Boży stróżu mój”


* ZABAWA WYLICZANKA: „Kto w lesie mieszka"; prowadzenie obserwacji przyrody, przy
użyciu lup, lornetek lup, gromadzenie skarbów lasu.

• Przedstawienie obserwowanego krajobrazu na dużych
arkuszach papieru z wykorzystaniem farb plakatowych lub
pasteli( technika wykonania pracy do wyboru przez dziecko)
• Układanie rymowanek o przyrodzie.
• Zapoznanie z piosenką pt. "Pięknie jest żyć".

* ZABAWA TROPIĄCA: Podchody
Poruszanie się po lesie zgodnie ze wskazówkami i znakami,
z uwzględnieniem zasad właściwego zachowania się w lesie,
wykonanie poleceń, odczytanie hasła.

• Litania Loretańska przed figurą Matki Bożej.
• Zabawy na świeżym powietrzu z wykorzystaniem sprzętu sportowego i rekreacyjnego.
• Wspólna modlitwa wieczorna w kaplicy.



Pięknie jest żyć

1. Dobrze jest żyć, bo życie to cudny koncert jest.
Jest miejsce w nim na słońce i deszcz.
Dobrze jest żyć i z życiem tak zaprzyjaźnić się.
Choć w oku łza, choć w oku łza, po nocy zawsze jest dzień.
Ref:
Więc żyć mi się chce i śpiewać się chce,
bo dobre serce pięknym czyni mnie. /x2

2. Dobrze jest żyć, bo życie to cudny koncert jest.
Jest miejsce w nim na słońce i deszcz.
Dobrze jest żyć, bo w życiu wciąż różne drogi są.
Uśmiechnij się, uśmiechnij się, niech słońce rozpali serce twe.
Ref:
Więc żyć mi się chce i śpiewać się chce,
bo dobre serce pięknym czyni mnie. /x2